tant


Idag var jag på biblioteket. Det var nog första gången på flera år. Det är inte så att jag inte läser böcker, de gör jag verkligen. Varje dag. Men jag köper. Vilken idiot jag har varit. Här har jag ett fint bibliotek 5 min från mig där jag kan låna böcker gratis. (Ja, jag vet ju att det är gratis, men jag har bara inte orkat ta mig dit). Va mycket pengar jag har kunna sparat. Men, nu är det ändring på det. Bibblan ska bli mitt nya hem. 
Tanten som hjälpte mig på bibblan såg precis ut som en bibliotekarie ska se ut. 40+, stort lockigt hår, glasögon, rött läppstift (På hennes läppar och på tänderna), en kjol och en jumper. Så vill jag också se ut när jag är 40. Mamma tycker försig att jag redan ser ut som en tant. Men jag har lite att jobba på. Kan ju visa lite bilder för er på några av mina tantgrejer.




Det här mönster som jag har på min väska
och på min plånbok skriker sjukt mycket tant.

Den här snygga (Som jag ska måla om)
spinnrocken fick jag av min mamma som
i sin tur fick den av sin mormor.



Okej, bara för att man har blommor så betyder
det inte att det är tantvarningen. Men när
man som jag har börjar vårda dom som sina små barn har
det kanske gått lite överstyr.




 


Kommentarer
Postat av: juicy

min lilla tant <3

2011-04-13 @ 21:55:44
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha amanda! vad roligt att du bloggar :)

2011-04-14 @ 11:17:37
URL: http://hannashuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0